Seks undervisningsforløb og efteruddannelse af gymnasielærere er hovedelementerne i projektet ”STEM for Verdensmålene”, som viser, hvordan naturvidenskab arbejder med at løse globale udfordringer.
Koblingen mellem traditionel matematik og datadrevne teknologier bliver stadig vigtigere, men undervisningen skal tilrettelægges omhyggeligt, så eleverne ikke mister motivationen. Det var en af pointerne på et seminar i DTU’s brobygningsprogram inden for matematik.
DTU’s legendariske flagskib - Mat1-kurset - markerer 20 års fødselsdag med et kig bagud og fremad.
Gruppeeksamenen blev ændret væsentligt i år på det store Matematik 1-kursus. Brev fra 200 bekymrede studerende fik nemlig DTU til at tænke anderledes. Det gik så godt, at det kan få betydning for undervisning og eksamener fremover, mener kursusansvarlig Karsten Schmidt.
Frederikke Zilstorff studerer på Sino Danish Center i Beijing, og det går ikke stille for sig: Kemiteknik og kulturmøder er grobunden for et fagligt og forunderligt ophold i Kina.
DTU har åbnet det nye Center for Digital Læringsteknologi, learnT DTU, og det blev markeret med fest og faglighed.
Mange ting gror fra det dansk/kinesiske samarbejde på Sino Danish Center. For Nicolaj Ma har det det åbnet op for til kulturelle oplevelser, karrieremuligheder og en imponerende tredjeplads ved det årlige Grøn Dyst – grundlagt med gylle!