DTU CONSTRUCT Institut for Byggeri og Mekanisk Teknologi
Sektion for Fluid Mekanik, Vandbygning og Maritim Teknik
Koppels Allé
Bygning 403, rum 130
2800 Kgs. Lyngby
Få tilsendt vCard på e-mail.
Fredag d. 3. februar holdt Harry Bingham sin tiltrædelsesforelæsning som professor for en publikum af kollegaer, samarbejdspartnere og fagligt interesserede. Harry Bingham blev udnævnt til professor på DTU Mekanik 1. maj 2016 og har været ansat på DTU siden 1999. Han har en ph.d. indenfor området hydrodynamik fra Department of Ocean Engineering...
Lektor Harry Bingham fra DTU Mekanik er d. 1/5 udnævnt til professor på instituttet. Med udnævnelsen får DTU Mekanik en ekspert i bølgers påvirkninger af skibe og offshore konstruktioner. Harry Bingham har været lektor på instituttet siden 2005, og er oprindeligt uddannet fra Massachusetts Institute of Technology. Her forsvarede han i 1994...
Skibsdesignere får nu et helt nyt værktøj så de nemmere adgang til at evaluere skibes reservekraft i dårligt vejr. Det er Christian Simon Nielsen fra DTU Mekanik som har udviklet designværktøjet og stillet det frit til rådighed, og det har han netop modtaget Skibsteknisk Selskabs Hæderslegat for, mandag d. 7. december. Det er lektor Harry...
Nyt design udvinder energi af bølger mere effektivt end før. Damien Ducasse, kandidat fra DTU Mekanik, har modtaget DNV GL Award for Young Professionals for sit speciale om udnyttelse af bølgeenergi. Damien Ducasse modtog prisen mandag d. 1. juni ved en ceremoni hos Nor-Shipping i Oslo. Prisen gives af DNV GL til tre ingeniører som belønning...
Fremtidens energi vil især komme fra de store havvindmølleparker, som skal være pålidelige og nemme at vedligeholde, også hvis de er udsat for påvirkninger af ekstremt store bølger. Et godt og solidt fundament er altafgørende for en velfungerende havvindmølle, og når man designer det tager man også højde for at designet skal kunne klare...
Et nyt projekt ved DTU Mekanik, SHOPERA, Energy Efficient Safe SHip OPERAtion, skal sikre at energieffektive skibe med mindre motorer og lavere fart stadig er manøvredygtige og sikre i hårdt vejr. I dag skal skibene nemlig sejle langsommere og dermed have mindre motorer og mere effektive skrogforme som passer til lav fart, fordi der kom...