Professor Lars Ramkilde Knudsen og IBM Danmarks direktør Lars Mikkelgaard-Jensen, foto Mikal Schlosser

Fornem pris og nyt kompetenceforløb i Cyber Security

fredag 08 nov 13

Professor Lars Ramkilde Knudsen fra DTU Compute har netop modtaget den prestigefylde pris IBM Faculty Award.

Prisen gives til et fakultetsmedlem på et ledende universitet, som har udmærket sig, og som skaber samarbejdsprojekter med IBM.

Kompetenceforløb  Cyber Security

Lars Ramkilde Knudsen får prisen for sit engagement i forbindelse med oprettelsen af det nye kompetenceforløb  Cyber Security under studielinjen Computer Security i samarbejde med IBM, Center for Cybersikkerhed ved Forsvarets Efterretningstjeneste og Copenhagen Finance IT Region (CFIR).

Cyber security event

Både prisoverrækkelse og fejring af det nye kompetenceforløb foregik den 5. november 2013 med deltagelse af forsvarsminister Nicolai Wammen, DTU´s rektor Anders Overgaard Bjarklev, Chef for Center for Cybersikkerhed Thomas Lund-Sørensen, CFIR´s direktør Anette Broløs og IBM Danmarks direktør Lars Mikkelgaard-Jensen m.fl.