VÆLG INTERVAL
Foto: Mikal Schlosser
03 SEP

Danmark får sit eget unikke 3D imaging center

Med Nordeuropas største imaging center placeres Danmark centralt i den voksende anvendelse af røntgen- og neutronstråle visualisering.

Fysik Energi Vindenergi Konstruktion og mekanik Informationsteknologi
3D Imaging Center - 4 tons tung granitsten til røntgenudstyr bliver sænket ned.
12 APR

Første brugerinventar klar i bygning 310

Samtidig med at bygning 310 skyder op af jorden, er en næsten 4 ton tung granitsten til 3D Imaging Centeret placeret i bygningen.

Fysik
Foto: Milan Laustsen
12 SEP

Farlige stoffer kan spores med kemisk hundesnude

DTU er klar med prototypen på et kemisk ’sniffer-system’ til sporing af kriminelle stoffer som narkotika og eksplosiver.

Sensorer Mikro- og nanoteknologi
Foto: Bjørn Lymann Jespersen
13 JUN

Ti forskere får støtte til vilde eksperimenter

Ti forskeres vilde eksperimenter får støtte fra VILLUM FONDEN, der med programmet VILLUM Eksperimenter støtter skæve forskningsideer.

Bioteknologi og biokemi Energi Fysik Informationsteknologi Medicin og medicoteknik
DTU Energy was part of the General Engineering presentation at DTU Open House, March 2017
24 MAR

General Engineering er DTU's mest populære studieretning

Den engelsksprogede bachelorretning General Engineering er for andet år i træk den mest søgte studieretning på DTU.

Bioteknologi og biokemi Elektroteknologi Energi Fysik Kemi Materialer
01 FEB

Nyt samarbejde gør DTU klar til kvantefremtiden

Et samarbejde på tværs af hele DTU, Quantum DTU, skal sikre national og international førerplads, når kvantemillionerne i de kommende år uddeles.

Fysik Kvanteteori og atomfysik
Foto: Bjørn Lymann
23 JAN

Fem yngre forskere kan fyre op under deres forskning

Fem DTU-forskere under 40 år modtager tilsammen knap 46 mio. kr. fra VILLUM FONDEN og kan nu sætte fart på deres forskningsprojekter.

Kemi Informationsteknologi Fysik Matematik