VÆLG INTERVAL
Mange startups udvikles i DTU's innovationshus, DTU Skylab
19 FEB

DTU fastholder højt antal startups efter nye selskabsregler

Antallet af startup-virksomheder fra DTU er faldet en smule, men ligger fortsat højt på trods af skærpede krav.

Entreprenørskab Innovation og produktudvikling
Fire universiteter går sammen om en ny digital hub, Fra venstre: Helle Zinner Henriksen, CBS, DIGI; Mads Nielsen, DIKU; Philippe Bonnet, ITU; og Jan Madsen, DTU Compute. Foto Kaare Smith.
30 JAN

Universiteter går sammen om en ny digital hub

DTU Skylab Digital bliver et nyt mødested og smeltedigel for digital innovation og startups i hovedstadsregionen.

Innovation og produktudvikling Entreprenørskab Software og programmering It-systemer System- og datasikkerhed Computerberegning Informationsteknologi
Ben Cahill leder af DTU Skylab Digital. Foto: Peter Aagaard Brixen
22 OKT

DTU åbner nyt laboratorium for digital udvikling

Digitale teknologier skal udvikles med afsæt i brugernes behov i hverdagen, siger leder af det nye DTU Skylab Digital, Ben Cahill.

Innovation og produktudvikling Entreprenørskab Robotteknik og automation
Foto: Jeppe Revall Frisvad
01 JUN

Forskere skaber billeder med matematik

Det er lykkedes forskere inden for billedanalyse at skabe billeder af glasobjekter med fotografisk præcision – uden at fotografere dem.

Billedanalyse Computerberegning Innovation og produktudvikling
Shutterstock
20 MAJ

På forkant med solkraften

Det er vanskeligt at forudsige, hvor meget solen vil skinne. Men ny software betyder, at man kan forudsige, hvor meget strøm et solcelleanlæg vil producere.

Energi Elforsyning Energieffektivisering Energiproduktion Energisystemer Solenergi Miljø og forurening Entreprenørskab Innovation og produktudvikling
Technologist nr. 8 - 2016
08 APR

Nyt Technologist ude nu