KAIST

Michael Kai Petersen
Seniorkonsulent
DTU Entrepreneurship
Adjunkt og studieleder Michael Kai Petersen fra DTU Compute modtager DTU’s internationale pris for sin indsats for DTU’s samarbejde med DTU's allianceuniversitet Korean Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) i Sydkorea. Prisen blev uddelt ved den akademiske fest DTU Årsfest 2015, hvor DTU uddelte priser samt æresdoktorgrader.

Michael Kai Petersen har været instrumentel i udviklingen af en samarbejdsuddannelse, som eksperimenterer med nye forme for læringsplatforme på tværs af kloden. Inden for rammerne af en eksisterende, meget populær uddannelse kombineres nye typer online undervisning med et semesters udvekslingsophold i Sydkorea; og endnu flere af DTU's studerende har fulgt KAIST’s kurser online. Så reelt og virtuelt har en stor gruppe studerende oplevet en hel anden kultur og de krav, der stilles på et af Asiens højest rangerede universiteter.

Se også: DTU Årsfest 2015